İSG dünyasında genel olarak OSGB Yönetmeliği olarak bilenen "İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği" bir işverenlerin ve osgb'lerin isg görev ve sorumluluk kapsamlarını belirlemek üzere ilk olarak 29.12.2012 tarihinde Resmi Gazete'de yayınlanmış bir yönetmeliktir. Günümüze kadar geçen sürede bu yönetmelikte birçok defa değişiklikler olmuştur. Yönetmeliğin en güncel haline OSGB Yönetmeliği linkinden ulaşabilirsiniz.
OSGB yönetmeliği hem isg faaliyetleri yürütmesi gereken işyerlerinin (işveren) hem de bu işyerlerine işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı hizmetleri verecek olan Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimlerinin ( OSGB ) yükümlülüklerini detaylıca belirtir.
Buna göre işverenin isg ile ilgili sorumlulukları aşağıdaki ana başlıklara ayrılarak yönetmelikte tanımlanmıştır.
Yönetmeliğin 3. bölümü isgb (işyeri sağlık ve güvenlik birimi) ve osgb kurulumu için gerekli şartları listeliyor. Bu yönetmeliği OSGB Yönetmeliği adıyla bilen ve kullanan birçok kişinin en çok dikkat ettiği bölüm burası. Burada kısaca bir ortak sağlık ve güvenlik birimi kurmak icin gereken nitelikler ve gereklilikler listelenmektedir.
OSGB kurmak için gereken fiziksel gereklilikler:
OSGB'nin yetki belgesi alabilmesi için aşağıda belirtilen personellerle tam zamanlı iş sözleşmesi yapması gerekiyor.Bu personellerin hepsinin bakanlığın İSG Katip programına tanıtılması ve aralarından birinin OSGB mesul müdürü (Mesul müdürün sorumlulukları yönetmeliğin 6. bölümünde listelenmiştir.) olarak atanması gerekmektedir.